Marketing wielopoziomowy jest dość specyficznym rodzajem biznesu. Brak w nim tradycyjnej formy reklamy (np. w telewizji lub gazecie), wobec czego to dystrybutorzy sami troszczą się o to by przyciągnąć do siebie klientelę. Jak zacząć poszukiwania nowych klientów, a w przyszłości może i nowych dystrybutorów?

Pierwszą i najważniejszą kwestią jest sporządzenie listy twoich potencjalnych klientów. Jako że marketing wielopoziomowy charakteryzuje się ogromną strukturą dystrybutorów, także i struktura potencjalnych klientów powinna być imponująca. Szukamy odbiorców wśród rodziny, znajomych, znajomych naszych znajomych itp. Hasłem przewodnim podczas tych poszukiwań ma być pytanie: „Kto może być najbardziej zainteresowany używaniem mojego produktu?”.

Kiedy masz już swoją własną listę potencjalnych klientów – którą oczywiście nieustannie poszerzasz i weryfikujesz, twoi współpracownicy – dystrybutorzy zwerbowani przez Ciebie – również powinni sporządzić taką listę. Minimalna liczba osób wpisanych na tę listę wynosi 100. Czemu tak dużo? Powiedzmy sobie szczerze – nie wszyscy wierzą w sukces jaki niesie marketing wielopoziomowy. Wobec tego dobrze jest mieć sporą listę potencjalnych klientów – gdy jeden odmówi (nie wiedząc co traci!), przechodzimy do następnego, nie przejmując się porażkami.

Marketing wielopoziomowy obejmuje nie tylko tworzenie list, ale także ich uporządkowanie. Pogrupowanie nazwisk na liście według stosownych kryteriów może okazać się niezbędne do osiągnięcia sukcesu.

Ponieważ marketing wielopoziomowy nie ogranicza się do jednego miejsca spotkań i prezentacji, telefon okazuje się być przydatnym narzędziem w procesie pozyskiwania klientów. Co ważne – telefon ma służyć do umawiania spotkań z klientami, a nie do prowadzenia prezentacji produktów!