Marketing sieciowy, MLM, multi-level marketing – to terminy określające specyficzną strategię marketingową, znaną również jako marketing wielopoziomowy.

Sposób funkcjonowania firmy oraz jej współpracowników (czyli niezależnych dystrybutorów) opiera się na sprzedaży bezpośredniej, zazwyczaj w domu klienta, miejscu pracy bądź w innych miejscach poza stałymi punktami sprzedaży detalicznej. Oferowanie towarów i usług bezpośrednio klientom wymaga osobistej prezentacji produktu i udzielenia stosownych wyjaśnień.

Dlaczego marketing wielopoziomowy? Ponieważ pozwala sprzedawcom na budowanie osobistych struktur współpracowników, od których obrotu otrzymują oni dodatkowe prowizje. Plan marketingowy, obowiązujący w danej firmie, jest podstawą do wynagradzania handlowców będących członkami poszczególnych struktur.

Marketing wielopoziomowy do minimum skraca drogę dystrybucji towaru między producentem, a odbiorcą końcowym czyli konsumentem. Ten model biznesu nie posiada elementów takich jak sklepy czy tradycyjna forma reklamy.

Jako że w dzisiejszych czasach klienci bardzo cenią sobie porady w sprawach zakupu, biznes MLM odnosi spory sukces. Najpierw stajesz się klientem danej firmy i testujesz produkty. Potem możesz z pełnym przekonaniem polecać je rodzinie czy znajomym. Twoje doświadczenia dotyczące danych produktów będą najlepszą reklamą, jakiej potrzebują klienci. W ten sposób tworzysz wielopoziomową sieć konsumentów i dystrybutorów.

Marketing wielopoziomowy przynosi dochody na podstawie Twojej bezpośredniej sprzedaży oraz sprzedaży osób poleconych. Jak widać, dochody nie są ograniczone tylko do twojej operatywności. Warto więc poświęcić trochę czasu oraz wierzyć w powodzenie przedsięwzięcia, by osiągnąć sukces w branży MLM.